Nürburgringile 27.05-03.06.2009

Peep alustas Nürburgringi reisi organiseerimist juba jaanuaris. Seni oleme Nürburgringil alati nii käinud, et sõidame kohale oma ratastel, aga Peebul tekkis idee rentida reisiks autoveo rekka, mis viiks autod kohale ja tooks pärast tagasi. See on väga hea idee, sest siis ei pea muretsema, et auto tagasi ka on võimeline sõitma ja saab rahulikult Rohelise Põrgu rõõme nautida. Nürburgringile on läbi Rootsi 1500 km ja läbi Poola 2200 km. Kui on kaks juhti, siis läbi Poola sõites jõuab kiiremini kohale, sest ei pea laevadega sõitma. Üritusel osalesid klubiliikmed Peep (seekord küll BMW 325 võidusõiduautoga), Tarmo (997 GT3 RS), Ülari (968), Kristjan (993 C2) ja James (968) ning lisaks 6 autot Open Track seltskonnast. James ja Kristjan läksid 993-ga sõites kohale, teised autod läksid treileri peal ja inimesed läksid kohale lennuki või teise autoga.

1
Treileri laadimine 24.mail

Kuna läksime Saksamaale autoga, siis plaanisime loomulikult ka uut Porsche muuseumi külastada. Enamgi veel, me plaanisime ka Panamera tehast külastada, kuna 13.mai pressiteates ütles Porsche, et Leipzigi tehas on taas avatud külastajatele. Kahjuks ei õnnestunud meile sobival päeval tehasekülastust saada.

2
Ready to rock! Tallinn-Leipzig-Ludwigsburg-Bietigheim-Bissingen-Weissach-Stuttgart-Karlsruhe-Nürburgring-Wolfsburg-Tallinn=5000 km

3
TomTomi navi ekraanil näitab teed valge GT3. Me sõitsime tal 5000 km sabas, aga mööda ei saanud. 997 GT3 on kiirem kui 993 C2.

Meie esimene sihtkoht Saksamaal oli Porsche Leipzig. Nägime esimest korda oma silmaga Panamerasid, kahjuks küll mitte eriti lähedalt - täitsa OK auto (peale Cayenne'i on raske Porsche-mehi millegagi hirmutada). Pilte me ei teinud, sest me austame Porsche AG-d (pildi tegemist keelav silt oli enne Porsche Leipzigi territooriumile sisenemist). Me tahtsime, aga Panamerasid pildistada ja seega läks käiku plaan-B.


Ludwigsburg. Porsche Travel Club'i autopark. Lõpuks ometi on nad 997'd facelift mudeli vastu vahetanud. Novembris 2008 kui käisime Euroopa Porsche-klubide Komitee koosolekul, siis pidime sõitma originaal 997-ga, kuigi facelift-mudel oli välja tulnud juba juulis 2008.


Bietigheim-Bissingen. Viie Porsche firma peakontorid asuvad siin: Porsche Consulting, Porsche Deutschland, Porsche Engineering Services, Porsche Financial Services, Porsche Lizenz- und Handelsgesellschaft (Porsche Design Group).

Plaan B oli väga lihtne. Kust leida Panamerasid? Stuttgart-Zuffenhausen on lihtne vastus, aga parem vastus on Weissach'i väikeküla, kus asub Porsche arenduskeskus. Nautige fotosid:


Pidage meeles, et need fotod on tehtud 3,5 kuud enne Panamera turule jõudmist Saksamaal!


Porsche AG tootis 296 Panamerat 2008/2009 äriaasta esimese 9 kuuga (01.08.2008-30.04.2009). Tundub imelik kui arvestada, et müüki alustatakse mitte varem kui 12.09.2009? Siiski peavad nad jõudma selleks ajaks toota valmis kõik demoautod, mida üle maailma läheb tarvis ca 1000-2000 tk.

Nüüd kerige lehekülge ülespoole tagasi, sinna kust algavad Panamera pildid. Pildil on uue SUV'i prototüüp. Me märkasime alles kodus, et selline auto oli pildile jäänud. Me läksime Weissach'i Panamerasid pildistama ja unustasime teised prototüübid täiesti tähelepanuta. Ju me vaatasime, et tegemist on tavalise Cayennega, samas vaadates pilti ei saa aru, kas tegemist on uue Cayennega või väiksema SUV-ga (mis võiks baseeruda Audi Q5/VW Tiquani platvormil).

Niisiis suundusime oma Stuttgarti hotelli poole, et järgmisel hommikul uut muuseumi külastada. Me ei teadnud, kus see hotell asub ja panime navigatsioonisüsteemi aadressi sisse. Olime üllatunud ja vaimustuses kui hotelli jõudsime - hotell asus Zuffenhausenis (Stuttgartis on 18 linnaosa) ja see polnud veel kõik. See hotell oli 200m kaugusel Porsche tehasest. Ebareaalne. Mingi kõrgem võim aitas meil seda hotelli vist valida, sest ainus kriteerium, mis me ette andsime oli linna nimi. Stuttgart on 200 km2 suurune linn 600.000 elanikuga (5,3 miljonit koos eeslinnadega).

Viisime asjad hotelli ja kuigi olime järjest teel olnud 25 tundi ning 2200 km, läksime Zuffenhauseni peale “luurama”.


Cayenne Werk 1 hoovis.

Elektripistik paelus meie tähelepanu, sest tavapärane bensiinipaagi luuk asub auto teisel poolel. Mis auto see oli selline? Hübriid-Cayenne prototüübid ehitati facelift Cayenne peale, aga see on esimese põlve Cayenne. Võib-olla oli selles autos mingi spetsiaalvarustus, mis vajas elektrit 24h.

Järgmisel hommikul külastasime uut muuseumi. Meil õnnestus uut muuseumi seestpoolt näha ka juba 2008.a. lõpus, siis kui ta ei olnud veel külastajatele avatud, aga toona olid kõik autod katete all ja siseviimistluse lõpetamine käis. Juba siis unistasime muuseumi külastamisest peale selle valmimist. Muuseum avati 31.jaanuaril 2009, aga nagu me nüüd 29.mail nägime, tehti maja ees veel viimaseid viimistlustöid. Ca 200.000 Porsche-fänni on juba muuseumi külastanud. See on väga palju kui võrrelda vana muuseumi külastajate arvuga, mis terves aastas oli ca 80.000.


Ehitustööline muuseumi välisfassaadi lõpetamas.


Lakke kinnitatud 956 eksponaadi point oli selles, et auto surujõud kiirusel üle 321,4 km/h ületab auto massi ehk siis teoreetiliselt oleks võimalik laes sõita.

Oli aeg suunduda Nürburgi poole. Kahjuks sattusime ummikutesse, mistõttu sel päeval saime Nürburgringil väga vähe sõita kuna rada pandi kinni pool tundi peale meie kohalejõudmist. See puudutas siis Kristjanit ja James'i. Teised olid rajarõõme juba varem nautimas.


Garaazhis on punane 911 Turbo


Sõbrad Soome Porsche Klubist

Teise päeva järel võtsime Nürburgringi lühikursused. See oli tõeliselt huvitav tunnike.


Ron Simons ja Dale Lomas - meie instruktorid firmast RSR Nürburg


© www.ring-bilder.de


Meie klubi kiireim mees


© E40racer.be


© mw-sportfoto.de


© mw-sportfoto.de


© mw-sportfoto.de


© ring-bilder.de


© nordschleife-24.de


© mw-sportfoto.de


© ring-bilder.de


Tarmo tuleb ca 250 km/h


© mw-sportfoto.de


Rada taas suletud...


... ja siin on põhjus.


Teine sissepääs rajale. Seda kasutavad peamiselt need, kellel on aastapilet (meie seltskonnast on nii kõva mees Peep). Seda väljapääsu kasutatakse ka juhul, kui autoga rajal midagi juhtub ja pole soovi ringi lõpuni sõita.

Peale kolme päeva Nürburgis asusime tagasiteele. Kuna Wolfsburg jäi tee peale, siis külastasime sealset AutoStadti ehk VW grupi näituste ja muuseumide keskust. Midagi eriti huvitavat seal kahjuks polnud.


Ferry Porsche VW Cabrio prototüübi roolis (ca 1936)


Ferry Porsche (Ferdinand Anton Ernst Porsche) ja tema isa Dr.Ferdinand Porsche VW prototüüpidega (ca 1938)


1935 Auto Union Typ-C mille üheks loojaks oli Ferdinand Porsche. 6.0 V16, 520 hj, 750 kg, 340 km/h


Beutler. Tehnika 356A pealt.


Esivõre on immitatsioon, sest autol oli õhkjahutusega mootor ja pealegi asus see taga.

OK, aitab Saksamaast! Ja 17 tunni pärast olimegi kodus. Kiirusepiiranguteta Autobahnid andsid oma osa ajavõidus (Wolfsburgist Tallinnase on 1757 km läbi Poola).

Reisit on pikem jutt aadressil www.sportauto.ee/events/090527nurburg